perjantai 3. tammikuuta 2014

"Väritä oma elämäsi itse!"

Elämä on kuin värikynät. Tummat värit kuvastaa elämän alamäkiä ja vaaleat ja kirkkaat värit elämän ylämäkiä. Värikynien ja elämän vertailu saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta kyllä siinä mun mielestä on jotain järkee. Oon huomannu, että kun piirrän kuvan ja alan värittämään sitä niin väritän tummilla väreillä silloin kun on huono päivä ja kirkkailla väreillä kun on hyvä päivä. Onneks nykyään on enemmän hyviä kuin huonoja päiviä. :)

"Ole tarpeeksi vahva päästääksesi irti ja tarpeeksi kärsivällinen odottamaan sitä minkä ansaitset." 

Tota neuvoo on joskus vaikee noudattaa. Oon tajunnut parin ihmisen avulla, että rakkautta ei anella. Ketään ei voi pakottaa rakastaan, eikä rakkauden kinuamiseen kannata tuhlata enrgioitansa. Ne energiat voi kohdistaa vaikka joogaan (aloin kotona harrastamaan), kuntoiluun ja terveisiin elämäntapoihin. Tulee huomattavasti parempi, puhtaampi ja kevyempi olo, kun rohkaisee itsensä aloittamaan vaikkapa uuden harrastuksen. Sitä ennen kannattaa päästää irti asioista, jotka aiheuttavat negatiivisia asioita/ajatuksia mielessä ja kehossa. Pian huomaatkin olevasi täysin eri ihminen. Itsetunto kohenee ja automaattisesti alan ajattelemaan asiat positiivisemmin. Itse olen ainakin huomannut tuollaisia "tuloksia". 


Sitten vielä aiheeseen ikävä. Se kalvaa kipeästi joissakin tilanteissa. Mutta, joskus saatat ikävöidä muistoja, et sitä henkilöä. Minun tapauksessani ikävöin montaakin henkilöä. Toki henkilöt, joita tällä hetkellä vihaan, ovat antaneet minulle hyviä muistoja. Positiivisemman ajattelutavan aikaansaamiseksi yritän aina ajatella niitä hyviä muistoja, negatiivisten sijaan. Ikävälle ei voi mitään ja se kohdistuu jokaiseen ihmiseen jossakin vaiheessa elämää. Kun tulee oikein kova ikävä, kannattaa mennä metsään, huutaa oikein kovaa ja sen jälkeen itkeä kaikki murheet pois. Tuo on ainakin auttanut minua, vaikka ei sinne metsään aina pääsekään. Eiköhän tullut taas kirjotettua kaikki mikä päässä pyöri ja myöri.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti